منتدي أبناء قرية الخرانقة
مرحبا بك فى منتدي أبناء قرية الخرانقة
نرجو من الجميع المشاركة والاستفادة من المنتدي
تصويت

هل توافق على تغيير اسم قرية الخرانقة ؟

 
 
 

استعرض النتائج

بحـث
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم

سحابة الكلمات الدلالية

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 2 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 2 زائر

لا أحد

[ مُعاينة اللائحة بأكملها ]


أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 21 بتاريخ السبت يوليو 06, 2013 2:30 am

أمثال مصريـة 2( على رأي المثل)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

أمثال مصريـة 2( على رأي المثل)

مُساهمة من طرف Admin في الأربعاء يونيو 24, 2009 4:40 pm

مجموعة جديدة من الامثال الشعبية المصرية
من اعداد ي
وجاري شرح الامثال .......فى المواضيع المقبلة

ان غاب القط العب يا فار
صاحب بالين كداب و صاحب 3 منافق !!!
المركب اللى فيها ريسين تغرق
لما راح المقبرة بقى حته سكرة
ربى يا خايبة للغايبة
طمعنجى بانالو بيت فلسنجى سكنله فيه
الجاموسة بتعزق!! الطور زعلان لية؟؟
العروسة للعريس و الجرى للمتعيس
اخر خدمة الغز علقة
اكنس البيت و رشه ما تعرف مين يخشة
البيت بيت ابونا و الغرب يطردونا
اتلم تنتون على تنتن اللى اتنين انتن و انتن
بصلة المحب خروف
لا بيعجبها العجب و لا الصيام فى رجب

Admin
Admin

عدد المساهمات : 123
نقاط : 282
تاريخ التسجيل : 22/05/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elkharanka.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى